De jaarlijkse Uitmarkt vindt traditiegetrouw plaats in het laatste weekend van augustus in Amsterdam. De Uitmarkt is de landelijke opening van het culturele seizoen. Het programma biedt een dwarsdoorsnede van de podiumkunsten, maar ook disciplines als literatuur, museale kunsten, film en nieuwe media komen aan bod. Met bijna 500.000 bezoekers, 2000 artiesten en bijna 30 podia is de Uitmarkt uitgegroeid tot het grootste en bekendste culturele festival van Nederland. De Uitmarkt is gratis toegankelijk.



Het bevorderen van cultuurparticipatie

De Uitmarkt wordt georganiseerd door De Vries Producties in opdracht van Stichting Uitmarkt. Stichting Amsterdam Marketing verzorgt de marketing, redactie en publiciteit van en informatievoorziening over de Uitmarkt.
De Uitmarkt heeft als doel: het bevorderen van cultuurparticipatie door een zo breed mogelijk publiek te laten kennismaken met het rijke en gevarieerde aanbod voor het komende seizoen. De doelgroep bestaat uit (potentieel) cultureel geïnteresseerden uit heel Nederland.




Amsterdam Marketing
Stichting Amsterdam Marketing is de citymarketingorganisatie van Metropool Amsterdam, actief op het gebied van promotie, informatie, onderzoek en dienstverlening. Onder het motto 'I amsterdam', profileert Amsterdam Marketing de metropool als een dynamisch woon- en werkgebied, een aantrekkelijke reisbestemming en een proeftuin voor innovaties.

Kijk voor meer informatie bij contactinformatie.



sluiten