in , , , , ,

Amsterdams Pon gaat met Cannondale de wereld veroveren

Amsterdams Pon gaat met Cannondale de wereld veroveren

Pon.Bike, Nederland, nam Dorel Sports over (het grootste fietsenbedrijf in de Verenigde Staten) en werd eigenaar van bedrijven als Cannondale en het iconische Schwinn. Eerder verwierf het Gazelle, Kalkhoff, Focus, Cervélo, Santa Cruz, Urban Arrow en BBB Cycling.

PON Cannondale

Door de overname van Dorel Sports heeft Pon.Bike niet alleen een leidende positie in de wereld ingenomen, maar ook haar uitgebreide fietsmerkenportfolio verbeterd. Bovendien betekent het een doorbraak in de Verenigde Staten, heeft het miljoenen klanten en biedt het een schat aan fietsen in alle marktsegmenten (stad, wandelen, mountainbike, weg).

Pon.Bike is marktleider in de verkoop van elektrische fietsen en heeft via merken als Swapfiets en Lease a Bike ook nieuwe concepten van leasing, leasing en retail op de Europese fietsmarkt geïntroduceerd. De rol van onafhankelijke fietsdealerkanalen bij de verkoop en het onderhoud van A-merken blijft daarbij belangrijk.

Pon verovert de wereld!

Janus Smalbraak, CEO van Pon Holdings, zei: “De aankondiging van vandaag is een mijlpaal in onze strategie om een wereldleider in de fietsindustrie op te bouwen, met een verscheidenheid aan hoogwaardige merken en diensten. We zijn begonnen met de overname van Gazelle in 2012 en geleidelijk uitgegroeid tot een bedrijf met een omzet van meer dan 1 miljard. Het in Euro gevestigde fietsenbedrijf heeft de beste comfort- en prestatiefietsen, waarvan nu 70% elektrisch. De strategie mondt nu uit in de overname van Dorel Sports. Ze hebben een lange geschiedenis met iconische fietsmerken, en elk merk heeft een rijke geschiedenis. Schwinn is een begrip in de Verenigde Staten. Caloi is de trots van Brazilië. En Cannondale is een topmerk over de hele wereld. Dorel Sports is echt een aanvulling op Pon .Fiets, daarom is dit een logische stap. Een van de redenen. Samen kunnen we voldoen aan de wereldwijde vraag naar hoogwaardige elektrische fietsen, of het nu gaat om stadsgebruik, vrije tijd of sport. Fietsen is niet alleen goed voor de gezondheid, maar speelt ook een vitale rol bij het voorkomen van stedelijke dichtslibbing , Is een van de meest duurzame vervoerswijzen. We zijn vastbesloten om fietsen een belangrijker onderdeel van het reizen te maken.”

De groeiende vraag naar elektrische fietsen

Gezien de groeiende vraag naar elektrische fietsen in alle marktsegmenten is Pon Holdings ervan overtuigd dat een echte marktleider met een volledig aanbod van A-merken voor dagelijks gebruik, woon-werkverkeer, vrije tijd en sport nog ruimte heeft voor ontwikkeling. De overname van Dorel Sports past perfect in deze visie. Alle merken kunnen profiteren van de innovatie, design, kennis en creativiteit van de Pon.Bike Group. Zo kan het merk Dorel Sports gebruikmaken van de ervaring van Pon.Bike op het gebied van elektrische fietsen, die een enorm groeipotentieel heeft op de Amerikaanse markt. Anderzijds is de e-commerce ervaring van Dorel Sports wederom van grote waarde in de Europese markt van Pon.Bike. Dorel Sports haalt al 20% van zijn omzet uit online kanalen.

Deze enorme schat aan kennis en innovatiedrang komen alle fietsliefhebbers ter wereld ten goede. Uiteraard in een tijd waarin fietsen, rijwielhandelaren en rijwielbedrijven een tastbare bijdrage kunnen leveren aan de uitdagingen waar consumenten, bedrijven en overheden van deze tijd voor staan: mobiliteit, gezondheid en duurzaamheid.

3 inspiratie tips voor bezoek aan Amsterdam

3 inspiratie tips voor bezoek aan Amsterdam