Om een bedrijf in de regio bekend te maken, is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Om deze reden kiezen veel ondernemers ervoor om buitenreclame in Amsterdam af te nemen. Zo is het mogelijk om bekend te worden in de omgeving, of zelfs nog bekender te worden. Buitenreclame wordt in Amsterdam zo opgesteld, dat de reclame altijd zichtbaar is. De reclameborden staan namelijk op de meest opvallende plekken in de stad. Met het gebruik van lokale buitenreclame is het mogelijk om de aandacht te trekken en nieuwe klanten te werven in de directe omgeving. Buitenreclame leidt ertoe dat een bedrijf meer potentiële klanten kan bereiken, en er dus meer omzet kan worden gehaald.
Buitenreclame
Met buitenreclame is het mogelijk om grote groepen mensen in één keer aan te spreken. Dat gebeurt zeker in een grote stad als Amsterdam. Er zijn dagelijks heel wat mensen die naar hun werk gaan, naar hun studie gaan, of naar de school van hun kinderen rijden. De meeste mensen komen langs drukke punten in de stad, zoals bijvoorbeeld centrale toegangswegen, metrohaltes en bushaltes. Om deze reden werkt buitenreclame op die plekken zo goed. Dit is een medium waarmee het mogelijk is voor adverteerders om zich te tonen binnen de publieke ruimte.
Er zijn verschillende soorten formaten om tijdelijk of voor langere duur reclame te maken met buitenreclame. Denk bijvoorbeeld aan reclame in bushokjes, of het gebruik van vrijstaande reclamepanelen voor met name actiematige promotie voor producten, evenementen of andere tijdelijke acties op weekbasis. Bedrijven met een continue verwijzing in het straatbeeld naar hun vestiging, maken gebruik van reclameborden die hoog aan openbare lantaarnpalen zijn bevestigd (ook wel lichtmastreclame genoemd), bordjes op een rotonde of een strokenbord voor toeristische- of recreatieve bestemmingen.
Verschillende soorten uitvoeringen
Buitenreclame is mogelijk in verschillende soorten uitvoeringen, van bushokjes tot lichtmastreclame langs de weg. Welke vorm van buitenreclame de beste optie is verschilt per ondernemer. Dit is afhankelijk o.a. van het beschikbare budget om reclame te maken, de doelgroep, de doelstelling, de reclame mogelijkheden per stadsdeel en aantal keer dat men in aanraking komt met de uiting (de frequentie). Om deze reden wordt een buitenreclame Amsterdam campagne altijd opgezet in samenwerking met een bedrijf die zich hierin heeft gespecialiseerd en op maat kan adviseren. Op deze manier is het altijd mogelijk om een blijvende indruk achter te laten voor korte of langere duur. Vorig jaar ging de omzet van buitenreclame naar een recordhoogte.
Waarom buitenreclame in Amsterdam werkt
Amsterdam is de ideale stad voor buitenreclame. Het is immers de grootste stad van Nederland. Daardoor is het mogelijk meteen een groot publiek aan te spreken. De hoofdstad heeft meer dan 900.000 inwoners die dagelijks verschillende vormen van buitenreclame te zien kunnen krijgen. Bovendien wandelen of rijden er dagelijks meer dan 170 verschillende culturen langs de diverse (verlichte) reclame objecten. De meeste mensen in de hoofdstad zijn tussen de 25 en 45 jaar oud. Dat is de ideale doelgroep voor buitenreclame in Amsterdam, omdat ze gemiddeld genomen veel te besteden hebben. Ook de tientallen miljoenen toeristen die Amsterdam jaarlijks mag verwelkomen, kunnen daarnaast voor adverteerders erg interessant zijn.
Verschillende redenen om te kiezen voor buitenreclame
Er zijn ten slotte verschillende redenen om te kiezen voor buitenreclame in Amsterdam. Het is mogelijk om extra bezoek en aankopen te stimuleren aan de hand van deze vorm van reclame. Het is namelijk mogelijk om op die manier de strijd aan te gaan met de rest van de concurrentie in bijvoorbeeld een winkelstraat of in de buurt. In zulke situaties is het ook heel goed mogelijk om voor lichtmastreclame te kiezen. Deze vorm van buitenreclame is niet alleen overdag, maar ook in de avonduren te zien.
Buitenreclame is bovendien een goede manier om een nieuwe zaak of locatie te promoten. Wie een tweede vestiging in Amsterdam opent, kan de potentiële bezoeker alvast prikkelen door gebruik te maken van deze manier van reclamemaken. Verder leidt het gebruik van buitenreclame er ook toe dat er vertrouwen is onder potentiële nieuwe klanten, omdat je als ondernemer zichtbaar bent in het straatbeeld. Het is verstandig om eerst meer informatie te vragen alvorens te kiezen voor buitenreclame. Zo is het mogelijk om samen met professionals de beste vorm van buitenreclame te kiezen.