Als bedrijf is het van groot belang om online goed vindbaar te zijn, want hoe meer clicks, hoe meer conversie en omzet. Dit is haalbaar door een goeie positie in de Google zoekresultaten te behalen. Er zijn veel manieren om hoger op te komen in de resultaten van Google, maar als je echt resultaat wil behalen zul je moeten adverteren in Google. In deze blog lees je daar meer over.
Hoe het werkt
SEA (search engine advertising) ook wel adverteren in Google genoemd is geen hogere wiskunde, maar voor je hiermee aan de slag kunt gaan, zul je wel eerst wat vooronderzoek doen. Je moet namelijk heel goed weten welke woorden de klanten gebruiken om op jouw website terecht te komen. Als je die woorden hebt verzamelt is het belangrijk dat je een strategie kiest. Dit kan bijvoorbeeld zijn adverteren op een populair zoekwoord of juist een minder bekend zoekwoord naar een succesvollere positie werken.
Wat zijn de kosten?
Adverteren in Google is niet gratis en brengt dus wat kosten met zich mee. Daarom is het ook belangrijk om voldoende kennis over de zoekwoorden te hebben. Voor je dus met SEA aan de slag kunt is er een budget nodig. Dit budget kun je zelf instellen. De advertentie loopt dan tot het moment dat jouw budget op is, hij wordt dan automatisch gestopt. Er is een vooraf afgesproken bedrag wat je aan Google afstaat bij elke klink op jouw website. SEA brengt daarom wel een risico met zich mee. Er is namelijk een kans dat je wel betaald voor een klik naar jouw website, maar deze niet leidt naar een conversie.
Voor je gebruik kunt maken van SEA moet je dus aardig war research doen en een actieve houding hebben om dit te onderhouden. Dit is niet voor iedereen even makkelijk, je kunt er daarom voor kiezen om een online marketing bureau in te schakelen. Een voorbeeld hiervan is Traffic Today, zij zijn een bureau met veel specialisten in dienst die jou helpen je pagina hoger in Google te laten verschijnen door middel van SEA.