blog

Wat moet je weten als je kantoorruimte huurt in Amsterdam?

15-10-2021

De zaken van uw bedrijf vorderen goed en het is tijd om nieuwe medewerkers aan te nemen. De werkplek wordt steeds drukker, dus tijd om over te stappen naar een nieuw kantoor. Het dilemma waar iedere ondernemer mee te maken heeft. Welke kantoorruimte past bij uw situatie? Hoe vind je het beste kantoor? Wat zijn de huurmogelijkheden? Dit zijn zomaar een paar vragen die je tegenkomt. Lees hier alles wat je nodig hebt!

Is dit een kantoorgebouw geschikt voor uw bedrijf?

Het eerste waar u aan moet denken, is het imago van uw nieuwe kantoorruimte. Wat moet het uitstralen? Een nieuwe kantoorruimte is een weerspiegeling van uw bedrijf. Kijk daarom goed naar de locatie, uitstraling, alle faciliteiten en andere huurders van je nieuwe kantoor. Dit laatste heeft een directe impact op de sfeer in het kantoorgebouw.

Bedenk van tevoren wat het belangrijkst is voor uw bedrijf. Komt iedereen met het openbaar vervoer? Het is dus belangrijk om een ​​locatie dicht bij het openbaar vervoer te kiezen. Als iedereen met de auto komt, zijn handig vervoer en parkeermogelijkheden belangrijk. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor uw klanten en medewerkers. Let hier dus goed op bij het kiezen van een nieuwe kantoorruimte. Zo is het kantoor in Rotterdam met de auto moeilijker te bereiken dan het kantoor in Delft. Wanneer uw medewerkers en bezoekers met het openbaar vervoer reizen, wordt Rotterdam weer beter.

Geconfronteerd met de toekomst, groeiend kantoor

Verandering is de enige constante in de wereld. Het is daarom moeilijk om een ​​toekomstgerichte werkplek te kiezen. Als uw bedrijf snel groeit, is het handig om een ​​kantoor te kiezen dat kan groeien. Kies dan nooit voor het huren van de laatst beschikbare vierkante meter kantoorruimte. Word je snel te groot voor het kantoor, bespreek dan vooraf de mogelijkheden met de verhuurder. Maak daarnaast de indeling zo dat je precies weet hoeveel medewerkers er in het nieuwe kantoor kunnen worden aangenomen.

Hoeveel ruimte heb je nodig?

Het aantal vierkante meters in het nieuwe kantoor is erg belangrijk. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een veilige en gezonde werkplek, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat u als werkgever voor een passende werkplek kunt zorgen. Bereken de vierkante meters van de nieuwe kantoorruimte zodat medewerkers genoeg ruimte hebben voor activiteiten.

Kantoor uitgaven

Zo weet je nu hoeveel vierkante meter jouw nieuwe kantoor nodig heeft, heb je een community, gebied of kantorenpark en ben je klaar voor de nabije toekomst. Maar je weet nog steeds niet hoeveel het kantoor kost. De totale kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals het aantal en de ligging van vierkante meters. De oppervlakte van de Amsterdamse binnenstad is veel duurder dan de bedrijfsruimte aan de rand van Flevoland.

Kijk goed of er servicekosten zijn en som alle kosten zorgvuldig op. Het is vervelend als je denkt dat je een bedrag moet betalen, maar dan blijkt dat je veel meer hebt betaald omdat je de extra kosten niet hebt meegerekend. Vergeet niet om extra diensten zoals receptiediensten, zaalverhuur, lunch, parkeerplaatsen en andere zaken mee te nemen.

Vragen over dit artikel?